Nyhetsflödet

Monday

Att infria löften - Ps 116

150 psalmer ur Bibeln (Bilden: Soldatinvigning på Frälsningsarmén där den nya soldaten håller upp sina soldatlöften)
Kommentar till den dagliga bibelläsningen - Psalm 116

"Jag vill infria mina löften till Herren inför hela hans folk"  (Ps 116:14 FB)
 
Psalm 116 är en tacksägelsepsalm för Guds räddning ur stora problem.
Två gånger i psalmen återkommer orden: "Jag vill infria mina löften till Herren" (vers 14 och 18).
 
Vilka löften har jag givit till Herren?
Ta en stund och be Gud påminna dig om vilka löften du har givit honom. Skriv ned de löften du kommer ihåg. Tala med Herren om hur du uppfyller dem idag. Lyssna på vad Herren påminner dig om.
 
Du kanske vill göra nya löften till Herren idag? Skriv ned ditt nya löfte.
 
Då du blev frälst bekände du Jesus som Herre i ditt liv (Rom 10:9). Hur uppfyller du det löftet i dag? Hur kan de leva just den här dagen så att löftet går i uppfyllelse?

No comments:

Post a Comment