Nyhetsflödet

Thursday

Min fortsatta historia - 1 Mos 36

Kommentar till den dagliga bibelläsningen
"Detta är Esaus fortsatta historia. Esau är densamme som Edom." (1 Mos 36:1 FB)

Kapitel 36 börjar med att tala om vad kapitlet ska handla om. Det handlar om Esaus fortsatta historia, vilka barn han fick, var han bosatte sig och så vidare. Esaus fortsatta historia är resultatet av många olika val som Esau tog i livet.

Hur ser min fortsatta historia ut från och med idag och framåt? Om den historien någonsin skulle skrivas ned, vad skulle det stå? Min fortsatta historia avgörs av de olika val jag tar framöver. Kommer det att skrivas i min fortsatta historia om olika människor som jag berört på olika sätt? Kommer några "andliga barn" att födas genom min fortsatta historia?

-Gud hjälp mig att ta de beslut som kan skriva min fortsatta historia som su vill.

No comments:

Post a Comment