Nyhetsflödet

Saturday

Himlen är mitt vittne - Job 16

Kommentar till den dagliga bibelläsningen
"Se, redan nu har jag i himlen mitt vittne, i höjden min försvarare. Mina vänner bespottar mig, mitt öga fäller tårar inför Gud." (Job 16:19-20 FB)
Job upplever att till och med hans vänner anklagar honom på ett orättfärdigt sätt. Den enda tröst som Job kan finna i universum är att Gud ser honom och att Gud känner till den verkliga situationen.

På samma sätt upplever Stefanos sin situation då han håller på att stenas till döds. Hela omvärlden var emot honom, men himlen var öppen: "När de hörde detta blev de ursinniga och skar tänder mot Stefanus. Men uppfylld av den helige Ande såg han upp mot himlen och fick se Guds härlighet och Jesus som stod på Guds högra sida." (Apg 7:54-55).

Då du upplever att alla överger dig eller anklagar dig finns kanske din enda ljuspunkt i kunskapen om att Gud känner till den verkliga situationen.

Det är bättre att vara rätt inför Gud än att vara omtyckt av alla människor.

1 comment:

  1. Hej på er kära trons vänner med ande som vittne med oss och att himlen vittnar för oss att till och Herren och vi har så underbar budskap att vittna och vinna folk från ondskan intill frälsning i Jesus blod,tack med välsignelse ,keijo södertälje

    ReplyDelete