Nyhetsflödet

Sunday

Älska dem som jag - Hos 3

Kommentar till den dagliga bibelläsningen
"HERREN sade till mig: "Gå och älska din hustru igen, fastän hon älskas av en annan och har begått äktenskapsbrott. Älska henne som jag, HERREN, älskar Israels barn, fastän de vänder sig till andra gudar och älskar druvkakor." (Hos 3:1 FB)

Trots att Israels barn övergav Herren fortsatte Han att älska sitt folk. Guds uppmaning till Hosea var att han skulle älska sin otrogna hustru på samma sätt som Herren älskade sitt folk.

Vi kanske möter människor som vi tycker inte alls förtjänar vår kärlek. Herren säger till oss: Älska dem som jag!
Vi möter människor som gör oss illa och kanske förtalar oss. Herren säger till oss: Älska dem som jag!
Vi kanske till och med möter människor som hatar oss. Herren säger till oss: Älska dem som jag!

No comments:

Post a Comment